Firmy by mali čo najskôr podpísať dohodu o elektronickej komunikácii

18.11.2013 Bratislava

Bratislava 18. novembra (TASR) – Oddnes sa na daňových úradoch začali "Týždne elektronickej komunikácie". Počas dvoch týždňov sa budú úradníci špeciálne venovať tým podnikateľom, ktorí si prídu podpísať alebo obnoviť dohodu o elektronickej komunikácii. Informovalo o tom Finančné riaditeľstvo (FR) SR.

Od nového roka by mal mať každý platca dane z pridanej hodnoty (DPH) dohodu o elektronickej komunikácii alebo dohodu o komunikácii so zaručeným elektronickým podpisom. S daňovým či colným úradom bude totiž možné komunikovať už len elektronicky. Finančná správa preto vyzýva podnikateľov, aby si prišli podpísať dohody o elektronickej komunikácii, alebo si zriadili zaručený elektronický podpis.

Od 1. januára 2014 sa pre niektorých podnikateľov tak mení spôsob komunikovania s finančnou správou. "Povinnosť komunikovať len elektronicky mať budú po novom všetci, ktorí sú platiteľom DPH, daňový poradca za daňový subjekt, ktorého zastupuje pri správe daní, advokát za daňový subjekt, ktorého zastupuje pri správe daní," približuje hovorkyňa finančnej správy Patrícia Macíková.

Podpis dohody o elektronickej komunikácii je bezplatný. "Počas Týždňov elektronickej komunikácie budú na úradoch zriadené špecializované pracoviská, kde túto agendu vybavia podnikatelia bez čakania," dopĺňa Macíková.

Dohoda je zverejnená aj na internetovej stránke finančnej správy, v časti elektronická komunikácia. Vyplnenú dohodu spolu s pôvodným registračným formulárom musí podnikateľ predložiť na miestny príslušný daňový úrad. "Podnikateľom, ktorí majú uzatvorenú len dohodu o elektronickej komunikácii, odporúčame prísť si čo najskôr uzatvoriť dohodu podľa novšieho zákona. Dohody podľa zákona z roku 1992 totiž koncom roka 2013 prestanú platiť. Finančná správa im oznámenie o vypovedaní zmluvy pošle v nasledujúcich dňoch, a to mailom aj písomne," dopĺňa Macíková.

FR SR zároveň odporúča daňovým subjektom, aby si vykonanie uvedenej zmeny nenechávali na poslednú chvíľu. Od januára 2014 totiž už platcovia DPH nebudú môcť posielať dokumenty inak ako elektronicky.
 

Vyberte región